TOKYO FASHION AWARD

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Keita Ikeuchi / Mihoko Mori

and wander

池内 啓太・森 美穂子 / アンド
ワンダー

Winner's Interview

Intreview / Nov. 11, 2015

Hideaki Shikama

TFAへの応募動機

海外へのビジネスを模索して、パリとニューヨークで展示会を行っていたのですが、より多くのバイヤー、メディアの方達に見てもらい、販路を広げていきたいと思い応募しました。

受賞時のお気持ち

このような賞を頂くことが出来て大変光栄です。「賞」とは無縁なブランドだと思っていたので、選んで頂いたことに少し驚いています。いつも物作りを支えてくれている、生地メーカー、縫製工場、取引先各社に感謝の気持ちで一杯です。

世界中にはさまざまなアワードやコンテストがありますが、その中でTFAはどのようなアワードだと思いますか。

ブランドにとって、賞を頂いて終わりではなくて、その後の海外でのビジネスを後押しすることが目的になっていることがとても魅力的です。
グローバルに一線で活躍しているバイヤーが審査員だという点も素晴らしいと思います。受賞ブランドが、結果を出して評価を上げていくことでますます価値のあるアワードになっていくのではないでしょうか

パリのショールームでの発表に向けて、意気込みをお願いいたします。

and wanderらしい機能の追求と、デザイン性、アウトドアウエアの新しい提案を世界に向けて発信していければと思っています。
国内での展開と同じく、アウトドアマーケット、ファッションマーケットそれぞれから評価をされるブランドを目指していきたいと思います。
今まで以上に商品を多くの方に見て頂ける機会を活かせるよう、日々確実に物作りを積み重ねていきたいと思います。
地に足をつけてしっかりと海外でのセールスを継続させていくことが大事だと思っています。

Motive to apply to TFA

We were looking for a way to spread our oversea business, and as an effort, we were visiting exhibitions in Paris and New York. But we felt that through this award, we could have more buyers and media see our work in order to spread our sales channels, and so we applied.

How do you feel winning the award?

We feel extremely honored to receive such an award. We thought that our brand was one that would have nothing to do with ‘awards’, so we are a bit surprised, being chosen. We are filled with appreciation towards the textile makers, sawing factories, and all our companies that always support us.

There are many different types of awards around the world. What type of award is the TFA to you?

The attraction of this award is that, winning it is not the goal, but rather a start in getting supportive backup to develop business overseas. And it is fabulous that the judges consists of globally active buyers. As the awarded brands go out into the world and achieve results, I think that the value of this award too, will arise along with them.

Can we catch a bit of your enthusiasm looking towards the announcement at the Paris Showroom?

The theme of ‘and wander’ is the pursuit of function and design in outdoor wear. We hope to continue introducing such new outdoor wear to the world. Our aim is to become a brand which is appreciated by both the outdoor market and the fashion market. In order to have more people actually see our products, we will work hard, and we feel that it is important to be down to earth in oversea sales.

Hideaki Shikama

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