TOKYO FASHION AWARD

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Ken Oe

Coohem

大江 健 / コーヘン

Winner's Interview

Intreview / Nov. 11, 2015

Hideaki Shikama

TFAへの応募動機

これまでTRANOIなどの海外の合同展示会に出展し販路を開拓してきたが、どうしても合同展示会の形式だと有名セレクトショップのバイヤーとのコンタクトが取りにくい状況だった。メンズのファッションウィークでウィメンズのプレシーズンにあたる時期にショールーム形式で見せることができるTFAを知り、是非このチャンスを生かして海外のバイヤーにアピールしたいと考えた。

受賞時のお気持ち

嬉私たちのようなファクトリーブランドがこのようなファッションの分野でアワードを受賞したケースは珍しく、とても嬉しく思います。ファッションは多様化しブランドの形態やバックボーンも様々のこの時代に、自社の生産背景で徹底的にモノづくりをしている独自性を世界に向けて発信していきたい。

世界中にはさまざまなアワードやコンテストがありますが、その中でTFAはどのようなアワードだと思いますか。

審査員が現在、活躍されているバイヤー陣という点が新しいと感じます。また、受賞ブランドには海外販路開拓を目的としたショールームを開設、支援するという流れがビジネスにもつながる点で非常に有意義なアワードであると思います。受賞者にもビジネスとしての結果を残すという意識が持てるため今後も継続して欲しいと考えます。

パリのショールームでの発表に向けて、意気込みをお願いいたします。

貴重なこのチャンスを生かすために、ウィメンズ中心のブランドだが一部メンズにも挑戦してブランドの新しい可能性を試してみたいと考えています。また、自らも海外の既存取引先や営業をしているところをショールームに呼んで、ビジネスとしての結果も意識していきたい。

Motive to apply to TFA

I was thinking of a way to approach overseas markets, and was very attracted to the judges of the TOKYO FASHION AWARD, and the supports they offer. That is why I decided to apply.

How do you feel winning the award?

It is rare that a factory brand, such as ourselves, have won such an award, and so it is a great honor. Fashion has become so diversified, with so much variety in the forms of brands and their backbones. I would like to introduce to the world, our unique production process, backed by our sure creative experience.

There are many different types of awards around the world. What type of award is the TFA to you?

I think, the concept of having presently active buyers judge the award, is new and original. And, this award supporting the awarded brands to open an overseas showroom in order to develop international sales channels is very significant. It also makes the awardee aware that they must show results as a business, and therefore I hope that this award will continue.

Can we catch a bit of your enthusiasm looking towards the announcement at the Paris Showroom?

Since we have been blessed with this precious chance, although we are a women’s wear brand, we intend to challenge ourself to include some men’s wear, to seek new possibilities for the brand. Also, we intend to invite existing overseas business connections to the showroom, and consciously stimulate business, in order to achieve results.

Hideaki Shikama

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