TOKYO FASHION AWARD

本サイトは、クッキー(Cookie)を使用しております。Cookieは、本サイトの機能と利便性の向上、ならびに分析を目的に使用されています。設定を変更せずに本サイトを継続して利用することにより、Cookieの使用とプライバシーポリシーに同意したものとみなされます。プライバシーポリシーについてはこちらをご覧ください。
This site utilizes Cookie. Cookie is used to improve functionality and accessibility of this site, in addition to use for analysis. Your agreement to the use of Cookie and private policy is presumed by continual use of this site without changing its settings. For details on the private policy, please refer here.

OK

Soichiro Ito
Yuki Takagi

soe

伊藤 壮一郎・髙木 佑基 / ソーイ

TOKYO FASHION AWARD 2018
Winner's Interview

Intreview / Oct. 21, 2017

Soichiro Ito / Yuki Takagi

TOKYO FASHION AWARD(TFA)への応募動機

ブランドが新体制になったことのローンチや、海外ビジネスのパートナーシップを結べるチャンスがあり、ブランドのステップアップに繋がると思ったためです。

TFAのサポートメニューについてはどう感じられましたか?

これまで展示会形式で発表していましたが、自分たちだけでは見せられるバイヤーが限定されており、PITTIに出展できることも含め、より多くのバイヤーに見て頂けることに魅力を感じました。

受賞が決まった時の気持ち

ほっとしたと同時に、身の引き締まる思いでした。

これまでのTFA受賞デザイナーの活動をご覧になって、どう感じられましたか?

受賞をきっかけに活躍の場が広がり、より多くの人に認知されたブランドが増えたと感じております。

パリのショールームでの発表に向けて、意気込みをお願いいたします。

海外市場により目を向けた物作りが必要だと感じていると同時に、しっかりと自分たちのクリエーションができればと思っております。

What motivated you to apply to the “TOKYO FASHION AWARD (TFA)” ?

I felt it would enable me to launch the brand’s new order, be a chance to tie partnerships with overseas businesses, and all-in-all, be a step up for the brand.

What do you think of TFA’s support menu?

We’ve held exhibition style presentations in the past, but there is a limit to the buyers we can reach when doing it on our own, so I was attracted to the fact that our brand can be seen by a larger number of buyers, including those coming to PITTI.

How do you feel winning the award?

I felt tense at the same time as feeling relieved.

Seeing the activities of past TFA designers, how do you feel?

I feel there is an increase in brands which have spread their realm of activities and acknowledgement, through winning the award.

Can we catch a bit of your enthusiasm looking towards the presentation at the Paris Showroom?

On one hand, I feel I need to make products with eyes turned more towards overseas markets, but at the same time, I think we need to clearly show our individuality in our creations.

Soichiro Ito / Yuki Takagi

一覧へ戻る

PRIVACY POLICY

©Japan Fashion Week Organization 2017, All Rights Reserved.

  • Instagram
  • YouTube