ABOUT
About the TOKYO FASHON AWARD
and design concept of the symbol mark
TOKYO FASHION AWARDとは
本アワードは、世界をフィールドに活躍するポテンシャルの高い東京の旬なファッションブランドを選定表彰し、海外での展開をサポートする新しい形のファッションアワードです。
世界で活躍するファッションデザイナーを東京から輩出することを目的に、国際的な活躍が期待されるブランドに対し、ビジネス面における支援を継続的におこないます。受賞8デザイナーへの支援として、パリファッション・ウィーク期間中に、本事業単独のショールーム「showroom.tokyo」を開設し、世界の有力なバイヤーとのビジネスマッチングの機会を設けることで、国内外でのビジネス拡大を目指します。
About the TOKYO FASHION AWARD
This is a new type of fashion prize that will select 8 fashion brands from Tokyo that has potential to grow in the international market and support their oversea expansion. We aim to bring fashion designers from Tokyo into the world by supporting their business continuously. The selected 8 designers will open their own showroom "showroom.tokyo" during the Paris fashion week and hold business meetings with famous buyers to expand business worldwide.
シンボルマークの
デザインコンセプト
日本古来からのファッションアイコンである扇子を図形化し、流行の発信、伝播を表現すると同時にアワード(賞)の象徴でもある王冠を表現しています。また、シンボルマークを組み合わせることにより、江戸小紋のような伝統的なパターンにもなります。色彩はファッションへの情熱や革命を表す赤を基調としました。本アワードを主催する東京都のシンボルマークの緑と補色関係にあり、互いの色を引き立て合う相乗効果を持ちます。
Design concept of
the symbol mark
The mark is symbolized from a Japanese fan which has been a fashion icon from a long time ago also expressing transmission and propagation. Graphically, a crown is also imitated to express the award project. Enlacing the symbol, a traditional Edo-Komon like pattern can be made. Red, which expresses passion and revolution is used as the keynote. This also is a complementary color to the green in the Tokyo Metropolitan Government symbol to create synergy.