TOKYO FASHION AWARD

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Fumie Tanaka

FUMIE TANAKA

田中 文江 / フミエ タナカ

TOKYO FASHION AWARD 2020
Winner's Interview

Interview / Nov.13,2019

田中 文江 / フミエ タナカ

TOKYO FASHION AWARD(TFA)への応募動機

THEDallasからFUMIE TANAKAに改名と共に2020AWよりmen’sをSTARTするにあたり、今回のawardで、より多くの方に商品を手にとって頂き沢山の方々へブランドの世界観を感じて頂きたく応募致しました。

TFAの支援メニューについてはどう感じられましたか?どのメニューが魅力的に感じましたか?

可能性を感じる、やりがいのあるメニューだと感じています。海外進出を目指しているブランドには魅力的と感じますが、アジア上海 等、近国でのイベントにも精力的に活動するアイディアも今後は加えて頂きたく思います。

受賞の連絡を受けた時のお気持ち

素直に『嬉しい』の思いが強いですね!共に『責任』も感じました。物作りの楽しさ、支えてくださったスタッフ、お客様に対して感謝の気持ちを込めて商品に落とし込みたいです。

これまでのTFA受賞デザイナーの活躍をご覧になって、どう感じられましたか?

受賞した嬉しさだけで満足していたら何も変わりません。ここからがスタートです!行動力や発信力が無ければ受賞した意味がないと思います。女性デザイナーも今後はawardを目指せる様に道を開いていきたいと思います。

来年1月と6月のフィレンツェのピッティやパリのショールームでの発表に向けての意気込みと、目標をお願いします。

やるからには とことん『やる!』グローバルな笑顔の繋がりを感じる!事です。

Fumie Tanaka

What motivated you to make an entry to the TOKYO FASHION AWARD (TFA)?

In changing the brand name from THE Dallas to FUMIE TANAKA, and starting the men’s collection from 2020AW, I hoped that more people would pick up our products and more people would feel the world view of our brand through this award, and decided to enter.

How do you feel about TFA’s support menu? Which menu were you attracted to?

I think it is a worthwhile menu with potential. I think it is attractive to brands aiming to expand overseas, but in the future, it would be great if activity ideas to energetically participate in events of near countries, such as Asia, Shanghai, etc., would be added.

How did you feel when you received the notice of winning the award?

Straightforward “happy” is what I feel the strongest! But at the same time, I also feel “responsibility”.I’d like to put into shape and fill our products with the enjoyment of making things, the thanks I feel towards my staff whom support me and our customers.

How do you feel seeing how active the 24 past TFA Award winners are?

Simply being happy with the joy of receiving the award won’t change anything. This is the starting line! I think there’s no meaning in winning the award without the ability to act or the ability to transmit.I’d like to open the way for more female designers to aim for the award hereon.

Please give us a word of enthusiasm towards your presentations at Pitti in Florence and the Paris showroom, next January and June, and the goal you are aiming for through these overseas presentations.

Now that I must do this I’m going to “do my very best!”, and to feel a connection of global smiles!, is my aim.

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