Yohei Oki
SHOOP
大木 葉平 / シュープ
TOKYO FASHION AWARD 2020
Winner's Interview
Interview / Nov.13,2019
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大木 葉平 / シュープ
TOKYO FASHION AWARD 2020
Winner's Interview
Interview / Nov.13,2019
TOKYO FASHION AWARD(TFA)への応募動機
一度、“東コレ”で、ランウェイ形式で発表してみたかったのと、過去TOKYO FASHION AWARDを受賞されたデザイナーさん達が、受賞後、世界的に活躍されている方達が多いので、そこまで行く登竜門として応募させて頂きました。
TFAの支援メニューについてはどう感じられましたか?どのメニューが魅力的に感じましたか?
Rakuten Fashion Week TOKYO内で、コレクションを発表時に、色々な援助して頂けるのと、パリやミラノでの、showroom形式のコレクション発表の場所の提供などして頂けるのは、ブランド的には、大変、魅力的な支援だと思いました。
受賞の連絡を受けた時のお気持ち
受賞する自信はありましたが、ご連絡頂いた時は、とても嬉しく、また、ほっとしました。
これまでのTFA受賞デザイナーの活躍をご覧になって、どう感じられましたか?
過去のTFA受賞デザイナーの方々を拝見して、私達も、世界で通じるブランドにならなければいけないと思います。いい意味で、TFAを利用させて頂き、ブランドを徐々に確実に成長させて行きたいです。
来年1月と6月のフィレンツェのピッティやパリのショールームでの発表に向けての意気込みと、目標をお願いします。
海外で、もっと取扱店を増やすことが、やはり意気込みと目標です。
What motivated you to make an entry to the TOKYO FASHION AWARD (TFA)?
I’ve always wanted to do a runway presentation at “Tokyo Collection” and seeing how many of the past TOKYO FASHION AWARD winners are doing well in global markets, I figured this is a gateway to success, so I decided to enter.
How do you feel about TFA’s support menu? Which menu were you attracted to?
I feel that, being able to receive various support in the presentation of my collection at Rakuten Fashion Week TOKYO and being given a place to present at Paris and Milan in showroom form is, for the brand, very attractive.
How did you feel when you received the notice of winning the award?
I was confident I would win, but when I actually received the notice, I was very happy and very relieved.
How do you feel seeing how active the 24 past TFA Award winners are?
Seeing the activities of past TFA award winners, I feel we too must become a brand which can battle in global markets. I’d like to take advantage of TFA in a good sense, to make our brand grow, gradually but surely.
Please give us a word of enthusiasm towards your presentations at Pitti in Florence and the Paris showroom, next January and June, and the goal you are aiming for through these overseas presentations.
Increasing the number of stores which carry our brand overseas is, after all, my aim and source of my energy.