TOKYO FASHION AWARD

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Harunobu Murata

HARUNOBUMURATA

ハルノブムラタ / ハルノブムラタ

TOKYO FASHION AWARD 2022
Winner's Interview

Interview / Oct.07,2021

ハルノブムラタ

TOKYO FASHION AWARD(TFA)への応募動機

2020年秋冬はミラノコレクション参加後ミラノとパリで現地のショールームと契約し受注展示会を行ったがパンデミックの影響もあり収穫は少なかった。日本とは違う商習慣や戦略面でのこれまでのアワードで蓄積されてきたインサイトを活かすことができれば海外販路の開拓にプラスになると思ったからです。

TFAの支援メニューについてはどう感じられましたか?どのメニューが魅力的に感じましたか?

渡航費用を含めた資金面でのサポートやパリ展示会での会場費の支援は魅力的に思いました。また知名度のあるアワードということで国内での注目度の増加もTFAの魅力の一つだと感じています。

受賞の連絡を受けた時のお気持ち

審査の段階でアトリエまでご足労いただき、ブランドの背景から今後の成長戦略までを含めたモノだけではないビジョンまでも伝えることができたことで、そこに共感していただければ可能性はあると感じでいました。評価されて嬉しいです。

これまでのTFA受賞デザイナーの活躍をご覧になって、どう感じられましたか?

実力のあるデザイナー/ブランドが発掘され、これをきっかけに飛躍していくという印象がありました。後に続けるよう引き締めて取り組んでいきたいと思います。

来年のパリのショールームでの発表や東京での凱旋イベントに向けての意気込みと、目標をお願いします。

前回のパリ、ミラノ展示会での反省点を改善していきたいと思います。より多くの人の目に触れる機会となると思いますので、この機会を逃さずに顧客様へ与える価値へと還元していけるよう取り組んでいきたいと思います。

ブランドとしての今後の展望・目標をお聞かせください。

日本発のラグジュアリーの確立がブランド設立当初からの展望です。自分たちなりのラグジュアリーの形を築けるよう取り組みながら、多くに人にとって憧れとなれるようなブランドへ育てていけたらと思っております。

ハルノブムラタ

What motivated you to make an entry to the TOKYO FASHION AWARD (TFA)?

In the 2020AW season, after participating in the Milan Collection, we tied a contract with local showroom at Milan and Paris, and held order-taking exhibitions, but due to influences of the pandemic, it was not very fruitful. I felt it would be a plus in cultivating overseas sales routes if we could utilize the insights accumulated through past awards on business practices different from Japan and strategic aspects, so I decided to apply.

How do you feel about TFA’s support menu? Which menu do you feel to be the most attractive?

I found the financial support, including overseas travel costs and exhibition fees for exhibiting at Paris, to be attractive. Furthermore, because it is a highly acknowledged award, national attention rises, which I feel is also an attraction of TFA.

How did you feel when you received notice of winning the award?

During the judging stage, the judges came to my atelier, which game me a chance to not only show my items, but also convey the background of the brand and future growth strategies, along with my vision. I felt I had a chance if they sympathized with those. I am happy for being praised.

Seeing the activities of past TFA award winning designers, how do you feel?

I have the impression that capable designers/brands are dug up, making rapid progress through this opportunity. I intend to buckle down and do my best so that I can continue in their footsteps.

Please tell us your fervor and objective towards the showroom presentation at Paris and triumphant return event at Tokyo next year.

I hope to better the reflection points from the last exhibitions at Paris and Milan. I think this will be an opportunity to be seen by more people, I intend to face it in a way that reduces value to customers, in order to make good of this opportunity.

Please tell us the brand’s prospects/goals from hereon.

From the start, it has been the outlook of the brand to become established as a Japan-born luxury brand. While facing it to build a form of luxury original to and befitting ourselves, I hope to nurture the brand into such that many people will idolize and look up to it.

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