Koji Udo
FACTOTUM
有働 幸司 / ファクトタム
TOKYO FASHION AWARD 2015
Winner's Interview
Intreview / Nov. 19, 2014
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有働 幸司 / ファクトタム
TOKYO FASHION AWARD 2015
Winner's Interview
Intreview / Nov. 19, 2014
TFAへの応募動機
2013年にブランド設立10年を迎えました。もっと世界中の人々にFACTOTUMを知って欲しい。そんなシンプルな気持ちから応募しました。
受賞時の気持ち
感謝の一言です。たくさんの応募数からFACTOTUMを選んで頂いたことは、大変光栄です。大袈裟ですが、TFAに受賞したということで日本の代表として、いい結果を出し、次回のTFAで選ばれる方への道筋が作れればと思います。そして今現在、世界で活躍されている日本人の方々に少しでも近づけるように、頑張っていきたいと思います。
世界中には、さまざまなアワードがありますが、TFAはどのようなアワードだと思いますか。
このような傾向、非常に良い流れだと思います。これからのファッションを志す方には、このようなチャンスを頂けることはモチベーションになると思います。特にTFAでは、著名なリアルバイヤーの方々が審査されているので、クリエーション、ビジネスとのバランスの取れたアワードだと思います。
パリのショールームでの発表に向けて、意気込みをお願いいたします。
記念すべき第一回目のTFAの受賞ブランドとして、気持ちは日本代表として、しっかり結果を残していきたいです。そして、これはあくまでスタート地点だと思います。全ては継続して、ビジネスに結びつけることが一番の課題だと思います。パリのショールームをきっかけに、更なるステージを目指していきたいです。
Application Motivation for TFA
In 2013, we celebrated the 10th anniversary of establishing the brand. We wanted more people around the world to know FACTOTUM. It was with that simple feeling that we applied.
Feeling when awarded
It is a word of thanks. It is a great honor for FACTOTUM to be chosen from a large number of applicants. Although it may be an exaggeration, by being awarded the TFA, we would like to make a good result as a representative of Japan so as to create a path for those who will be awarded the TFA in years to come. Also, we want to work our hardest to get closer to those Japanese that are currently working on a global scale around the world.
There are many different types of awards around the world. What type of award is the TFA to you?
I think that this type of a trend is an extremely good flow for brands. For those who aspire to work in fashion in the future, these sorts of opportunities can become great motivations. In particular, because the brand is reviewed by prominent real buyers for the TFA, it is an award that has a good balance between creation and business.
Can we catch a bit of your enthusiasm looking towards the announcement at the Paris Showroom?
As a winning brand of the commemoratory first TFA, I want to leave a strong result as a representative of Japan. Also, I think that this is merely a starting point. I think the largest challenge is continuing on and linking to further business opportunities. I would like to take the Paris Showroom as an opportunity to aim for the next stage.