TOKYO FASHION AWARD

本サイトは、クッキー(Cookie)を使用しております。Cookieは、本サイトの機能と利便性の向上、ならびに分析を目的に使用されています。設定を変更せずに本サイトを継続して利用することにより、Cookieの使用とプライバシーポリシーに同意したものとみなされます。プライバシーポリシーについてはこちらをご覧ください。
This site utilizes Cookie. Cookie is used to improve functionality and accessibility of this site, in addition to use for analysis. Your agreement to the use of Cookie and private policy is presumed by continual use of this site without changing its settings. For details on the private policy, please refer here.

OK

Shinichiro Ishibashi

KUON

石橋 真一郎 / クオン

TOKYO FASHION AWARD 2018
Winner's Interview

Intreview / Oct. 21, 2017

Shinichiro Ishibashi

TOKYO FASHION AWARD(TFA)への応募動機

2017 A/Wから海外の展示会に本格的に参加し、海外のバイヤーにも商品は評価いただくのですが最終的にお取引まで至らないことがあり、ブランド認知度の弱さを感じました。TFAに選ばれることはそれ自体がブランディングになると思い応募いたしました。

TFAのサポートメニューについてはどう感じられましたか?

ピッティ・ウォモとパリでのショールームへの参加費の援助や有力バイヤーを紹介いただけるところが具体的かつ実践的だと思います。 また、選考の過程で国内のトップバイヤーとの関係性を築けることも魅力的でした。

受賞が決まった時の気持ち

私たちのような新しいブランドを選んでいただけたことへの感謝とKUONが世界でどこまで通用するかを思いワクワクしました。

これまでのTFA受賞デザイナーの活動をご覧になって、どう感じられましたか?

独自の展開をされていたり、世界から注目される存在になったりと皆さんの多様なご活動を参考にしたいと思います。

パリのショールームでの発表に向けて、意気込みをお願いいたします。

1年間を通じてKUONの世界観を各国のバイヤーにご提案していきたいと思います。

Shinichiro Ishibashi

What motivated you to apply to the “TOKYO FASHION AWARD (TFA)” ?

I’ve been participating in overseas exhibitions since 2017 A/W, and our products have been received well from oversea buyers, but in the end, there have been times that it didn’t tie into doing business with them, which made me realize the weakness of our brand acknowledgement level. I applied because I felt that being chosen in TFA in itself, would be a method of branding.

What do you think of TFA’s support menu?

I think, the support in costs to participate in PITTI UOMO and the Paris showroom, and introductions to influential buyers, are both realistic and practical. Being able to form a relationship with top domestic buyers through the judging process was also an attraction.

How do you feel winning the award?

I’m thankful that they chose a new brand such as us, and I’m excited to see how KUON will be received in the world.

Seeing the activities of past TFA designers, how do you feel?

Each are showing a diversity of activities, with some showing unique expansions, some gathering attention from the world, which I would like to utilize as reference points.

Can we catch a bit of your enthusiasm looking towards the presentation at the Paris Showroom?

Throughout the year, I would like to propose the image of KUON to buyers from all over the world.

一覧へ戻る

PRIVACY POLICY

©Japan Fashion Week Organization 2017, All Rights Reserved.

  • Instagram
  • YouTube