TOKYO FASHION AWARD

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Koichi Watanabe / Ryutaro Kishi

RAINMAKER

渡部 宏一 / 岸 隆太朗 / レインメーカー

TOKYO FASHION AWARD 2019
Winners Interview

Interview / Nov. 8, 2018

Koichi Watanabe / Ryutaro Kishi

TOKYO FASHION AWARD(TFA)への応募動機

海外での挑戦を考え始めていたところ、ちょうどTOKYO FASHION AWARDへのチャレンジを勧めてくださった方がいて応募しました。

TFAの支援メニューについてはどう感じられましたか?どのメニューが魅力的に感じましたか?

経済的な支援は勿論、輸出等、知識不足な点も多々あるので、様々な面で魅力を感じています。

受賞の連絡を受けた時のお気持ち

率直に嬉しく思いました。

これまでのTFA受賞デザイナー24組の活躍をご覧になって、どう感じられましたか?

とても刺激を受けます。

来年1月と6月のフィレンツェのピッティやパリのショールームでの発表に向けての意気込みと、海外での発表を通して達成したい目標をお願いします。

応援してくださっているお客様の為にも、また審査員の方々が海外でも通用する可能性のあるブランドとして選出くださったという認識のもと、まずはこれまで通り自分たちが提案していきたいという事を素直に表現し、反応を見てみたいと思います。 具体的な目標については、1年目の挑戦で10アカウントの取引先を目標にしたいと考えています。

Koichi Watanabe / Ryutaro Kishi

What motivated you to make an entry to the TOKYO FASHION AWARD (TFA)?

Just when we started thinking about challenging overseas, an acquaintance recommended challenging the TOKYO FASHION AWARD, so we entered.

How do you feel about TFA’s support menu? Which menu were you attracted to?

The financial support is attractive of course, but there are so many aspects of overseas transaction which we lack knowledge of, such as export, so we feel an attraction in many aspects.

How did you feel when you received the notice of winning the award?

We were forthright happy.

How do you feel seeing how active the 24 past TFA Award winners are?

We are extremely stimulated.

Please give us a word of enthusiasm towards your presentations at Pitti in Florence and the Paris showroom, next January and June, and the goal you are aiming for through these overseas presentations.

This is also for those people whom have favored and supported us thus far, but based on the cognition that the judges have chosen us as a brand which has potential to succeed overseas as we are, for the first step, we intend to go ahead and continue making the kind of suggestions we have always made, and see how people react to that. As for specific goals, we’re hoping to gain 10 overseas accounts in the first year’s challenge.

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