Soichiro Ito
Yuki Takagi
soe
伊藤 壮一郎・髙木 佑基 / ソーイ
TOKYO FASHION AWARD 2018
Winner's Interview
Intreview / Oct. 21, 2017
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伊藤 壮一郎・髙木 佑基 / ソーイ
TOKYO FASHION AWARD 2018
Winner's Interview
Intreview / Oct. 21, 2017
TOKYO FASHION AWARD(TFA)への応募動機
ブランドが新体制になったことのローンチや、海外ビジネスのパートナーシップを結べるチャンスがあり、ブランドのステップアップに繋がると思ったためです。
TFAのサポートメニューについてはどう感じられましたか?
これまで展示会形式で発表していましたが、自分たちだけでは見せられるバイヤーが限定されており、PITTIに出展できることも含め、より多くのバイヤーに見て頂けることに魅力を感じました。
受賞が決まった時の気持ち
ほっとしたと同時に、身の引き締まる思いでした。
これまでのTFA受賞デザイナーの活動をご覧になって、どう感じられましたか?
受賞をきっかけに活躍の場が広がり、より多くの人に認知されたブランドが増えたと感じております。
パリのショールームでの発表に向けて、意気込みをお願いいたします。
海外市場により目を向けた物作りが必要だと感じていると同時に、しっかりと自分たちのクリエーションができればと思っております。
What motivated you to apply to the “TOKYO FASHION AWARD (TFA)” ?
I felt it would enable me to launch the brand’s new order, be a chance to tie partnerships with overseas businesses, and all-in-all, be a step up for the brand.
What do you think of TFA’s support menu?
We’ve held exhibition style presentations in the past, but there is a limit to the buyers we can reach when doing it on our own, so I was attracted to the fact that our brand can be seen by a larger number of buyers, including those coming to PITTI.
How do you feel winning the award?
I felt tense at the same time as feeling relieved.
Seeing the activities of past TFA designers, how do you feel?
I feel there is an increase in brands which have spread their realm of activities and acknowledgement, through winning the award.
Can we catch a bit of your enthusiasm looking towards the presentation at the Paris Showroom?
On one hand, I feel I need to make products with eyes turned more towards overseas markets, but at the same time, I think we need to clearly show our individuality in our creations.