Designer Profile
1971年生まれ。
東京モード学園卒業後、(株)BEAMS 入社。
退社後ロンドンに留学し、帰国後、国内ブランドの立ち上げに参加。
その後、独立しFACTOTUMをスタートさせる。
Born in 1971.
He joined BEAMS Co., Ltd., after graduating from Tokyo Mode Gakuen College of Fashion & Design.
He then left BEAMS to study in London, and took part in a start-up of a Japanese brand upon his return to Japan.
Udo eventually parted from the brand and launched FACTOTUM.
Brand Profile
ブランド創設:2004年
デニムに対する深い思いと、モードとリアルクローズを融合すること。テーラード、ワーク、ミリタリーをベースにワードローブを展開。毎回、テーマとなる国を訪れ、そこで出会った人や風景、空気からインスパイアされた服づくり。
2004年2月 設立 2004-05秋冬スタート
2004年6月 会社設立
2006年2月 直営店オープン
2006年9月 東京コレクションデビュー
2010年5月 レディースライン「FACTOTUM femme」デビュー
2012年5月 シンガポールにてMFWに参加。初の海外コレクション発表
Established in 2004
FACTOTUM has a strong passion for jeans, and seeks to blend high fashion with real clothes. The wardrobe that we offer is based on tailored, work, and military style fashion. Each season, we visit the country set as the motif. The clothes we create are inspired from the location’s people, scenery, and mood that we encountered during these visits.
February 2004: Established, launched 2004-05 AW
February 2006: FACTOTUM Co., Ltd. established
February 2006: Directly-managed outlet opened
September 2006: Debuted at Fashion Week Tokyo
May 2010: Ladies’ line (FACTOTUM femme) debuted
May 2012: Participated at Men’s Fashion Week in Singapore
Category
Men's & Women's / Ready To Wear, Shoes, Bags, Hats, Accessories and others
Contact
株式会社ファクトタム
FACTOTUM Co.,Ltd
〒150-0032 東京都渋谷区鶯谷町7-3 トミー・リージェンシー201
Tommy Regency #201 7-3 Uguisudani-cho, Shibuya-ku, Tokyo 150-0032, Japan