Designer Profile
服飾大学卒業後、アパレルメーカーにて経験を積み、2014AW シーズンより独立。
「日常着である以上、服は衣装ではなく道具である」をコンセプトに“meanswhile” を始動。
ファッションの持つ表面的で無稽な部分に、道具としての機能を追求したプロダクトを展開する。
2016新人デザイナーファッション大賞プロ部門において最高位の賞を受賞。
国内は元よりニューヨーク、パリ、香港などの多数のメディアに掲載されるなど、今後活躍が期待されるブランドとして注目を集めている。
With the concept of “clothes as a tool,” Naohiro Fujisaki founded meanswhile in Autumn/Winter of 2014 after years of working at various fashion houses. Receiving praise not only domestically, Fujisaki’s work has been featured in publications from around the world, solidifying meanswhile as a strong emerging force within the menswear scene.
Brand Profile
ブランド創設:2014年
“日常着である以上、服は衣装ではなく道具である”をコンセプトに、表面的なファッション性を排除し、機能を追求したプロダクトを展開するファッションブランド。アウトドア、ミリタリー、ワークなどの要素を残しつつ、デザイン、パターン、縫製等、細部にこだわったものづくりを通し、あくまで現代の日常着として提案する。
Born from the concept of “clothes as not only a garment, but tool of daily wear,” meanswhile abandons all superficiality from its design in pursuit of durable, utilitarian pieces. With strong utilization of high performance materials and emphasis on design-driven details, elements from various fields such as outdoor, military and work wear are re-interpreted and presented through styles suitable for everyday wear.
Category
Men’s / Ready To Wear and others
Contact
株式会社meanwhile
meanwhile inc.
〒154-0012 東京都世田谷区駒沢4-20-3
4-20-3 Komazawa, Setagaya-ku, Tokyo 154-0012 JAPAN